tirsdag 28. august 2012

Hoi an og skolestart

En veldig informativ tittel på dette innlegget, men som du kan tenke deg er jeg i Hoi an, Vietnam. Har allerede deltatt på to forelesninger, så begynner sakte men sikert å bli vant til vietnamesisk-engelsk. Vi har ikke gjort utrolig mye, eller noe helt spesielt enda. Bortsett fra at vi har vært tre timer på politistasjonen pågrunn av en frastjålen veske, der måtte vi kladde anmeldelsen sånn typ fire ganger, nesten som norskstilene i åttende klasse. likevel, når rumpene var så svette at det rant og vi hadde drukket halvannen liter med vann fikk vi tilslutt gå. De hadde tydligvis arrestert noen pågrunn av det, så virker som politet tar ting seriøst her nede. Bortsett fra at vi var veldig fokusert på flip flopen som tyvene mistet. Som om de skulle leke csi og hente dna fra dem. haha. Det morsomste med politistasjonen var nok at ingen pratet eller kikket på oss.

Vi har vel også vært på ulik resturant siden vi ankom to ganger om dagen, så kan ikke være mange igjen nå. Har spist vårruller, vårruller, wonton og litt mer vårruller. Jeg er ikke kresen, jeg er bare skeptisk, som jeg liker å si. Fra å med i morgen skal jeg utvide mat horisonten!



stranden og studiesenteret


her skal jeg leve de neste 10 ukene.

himmelen er blå og solen steker, ganske klare for båttur.


eller kanskje ikke?






Ivrige fotografer til det spetakulære showet.



kinesiske fiskenett.



2 kommentarer:

  1. Det ser helt fantastisk ut! Jeg gleder meg til å se masse bilder fra alle stedene du besøker. Kos deg masse og spis noe annet enn vårruller..

    SvarSlett
  2. tusentakk! Ja, skal være litt flinkere nu! haha

    SvarSlett