søndag 16. oktober 2011

SHIMLAaaa

Det er virkelig merkelig hvor anderledes alt er her i Himachal, Palampur i forhold til Rajasthan, Lalsot. Vet ikke om jeg sa det i går, men jeg skal arbeide i en førsteklasse på formiddagen og i en bridgeclass på ettermiddagen. Nivået kan ikke sammenlignes, de eldre elvene spesielt på bridgeclass kan man kommunisere med på engelsk. I forhold til Lalsot der de kunne spørre "how are you?" and svaret var "im phine".

Husker ikke helt hva jeg skulle skrive når jeg startet dette innlegget men busssjåføren fra Lalsot har ankommet Himachal, og han liker det heller ikke! Ingen steder å spille fotball eller cricket. Lizz og jeg(jeg) har også klart den store bragd å miste to fotballer ned en 90 graders skråning, så ingen vil prøve å finne den. Merkelig.

I helgen reiste vi til Shimla, bussen bort var helvete. Faktisk lang verre enn helvete, setet mitt var 70 grader og gikk ikke ann å stille, sete knirket hele turen og kjøre rundt 3842098402342 fjelltopper er ikke bra for magen. Etter 10 timer ankom vi Shimla klokken 5 på morgen, hadde vi tatt temperaturen på stemningen og fryst den. Hadde turen vært rene helvete. Jeg kastet opp, alle var dårlige og det var ISKALDT!!! Vi måtte gå 30 minutter for å finne ett hotell, og jeg hadde glemt passet mitt.

Utrolig nok, ordnet alt seg. Det var fortsatt kaldt alle dagene, og vi måtte bruke masse unødvendige penger på varmt tøy, men vi hadde en super weekend!! Shimla er veldig veldig vakker, kanskje en av de fineste byene jeg har vært i, hvertfall den mest spesielle. Vi ridde alt for mye hest, og fikk trent rompe veldig. Fordi byen er bygd på et fjell, så basarene var helt umulige å gå i, siden det var SÅ MANGE INDISKE TURISTER som dyttet oss hele tiden.

Vi er forresten også VELDIG VELDIG takknemmelige for å fortsatt være i livet etter denne helgen. Vi lurte døden alt for mange ganger, og jeg har nesten blitt religiøs! Først var vi de første kundene ever til en nybakt taxi sjåfør som kjørte 3284023 ganger for fort ned fra dharmasala, veiene der er verre og brattere enn.


Vakre Shimla


Vi har endelig startet å ta bilde av alle som spør om å ta bilde med oss, dette er en av kjekkasene!

Vakre jenter?

Karoline rir en hest på vei til apeguden!


Endelig har vi fått ape stokkene våre, slik at vi er godt beskyttet.


Meg og min "vakre" hest.

yea

yeayea

søte jenter

yea

happy


making friends..... Kikket på bildene på kamera mitt, snudde meg tilfeldigvis rundt og der satt tre tilskuere!

tre tilskuere som var klare til å posé!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar