mandag 5. desember 2011

hey

Mens indere fortsatt kler seg i det jeg hadde på meg rundt årtusenskifte, med en perfekt balanse av alt for mye farger har jeg ikke blitt blind. Vil nesten påstå at synet mitt har blitt skarpere, godt mulig det er alle disse fargekontrastene som gjør det enklere for svaksynte å ikke bruke briller. Det eneste som er sikkert er at det ikke finnes noen regler når det gjelder farger. Vi snakker Oransje, rosa, lilla og refleks gul med himmel blå bukse og gull sko. Du vil kanskje tro at dette er en random blanding jeg mikser opp, bare for å overdrive og sette alt på kanten. Desverre beskriver jeg antrekket til hun som sitter foran meg. Jeg er ikke imponert.

Uansett for heselig det er, så er det alle fargene som gjør at jeg elsker India. Personlig liker jeg saree bedre enn punsjabi og mer moderne indiske mennesker. Likevel vil jeg påstå at uansett hvilke kaste, og hvor rike de er her i India. Så er bruk av mye farger noe alle burde ha en utmerkelse for. Etter nesten fire månder i India, tar jeg meg fortsatt i å stirre alt for lenge på disse tuttifrutt antrekkene.

Mitt India eventyr er snart over, i morgen forlater vi varkala til fordel for Kanyakumari og Madurai før vi flyr til Mumbai den 7. og kalde Norge uten snø den 12.

Selv om jeg har vært i India i 3,5 månde når jeg til slutt lander på flyplassen i Oslo. ER det så lite av India jeg faktisk fikk besøke. Er så mange steder jeg ønsker at jeg også fikk sett, så må jo reise til India igjen en dag. India er jo tilnærmet gratis, for et hotellrom som ville blitt ranket som 3 stjerner hjemme i Norge, betaler jeg 12,5 kroner natten. Altså 100 rupis. Vi er tre stykker som deler en stor dobbelt seng, men uansett.. 300 rupis for et veldig herlig hotellrom er rimelig greit.


2 kommentarer:

  1. Heldige deg! Ser ut som du har klart å oppleve mye av India, men skjønner godt at du vil tilbake! :D

    SvarSlett
  2. Det er snø i norge nå, men det harsmeltet bort etter det har regnet, så det er kjempe glatt ute! :)

    SvarSlett