torsdag 6. september 2012

En utflukt til Marble Mounstains, thuy son (water)

Med et par millioner i lomma tar jeg Vietnam med storm, i den forstand at pengene mine blåser de små asia kroppene av gårde. Som igjen betyr at jeg antagligvis betaler alt for mye, og blir rund lurt hver eneste gang jeg kjøper noe. (til og med vannflasker.) Tenkte jeg skulle fortelle litt mer om hvordan skolen fungerer, når jeg ikke føler at det er den største utfordringen her nede. Da mener jeg verken det å gå til skolen med vann til anklene, eller prøve å ikke kræsje når det var felles avskjed for guttene som skulle til millitæret. Du kan tenke deg 17. mai tog på scootere og millitærbiler. 

Har spisteden første vietnamesiske maten som jeg geniunt synes var godt. Det har et morsomt vietnamesisk navn, men jeg kaller det bare for vietnamesiske pannekaker med stash. Så jeg skal ikke legge skjul på at det har blitt litt autentisk vestlig mat og indisk curry de siste dagene. nam. Dette er selvfølgelig en del dyrere 7 kroners (20 000 dong) vietnamesisk mat. Så kanskje ikke noe jeg burde forsette med.


Marble Mounstains er fire marmor topper/fjell litt uten for Danang, hvert fjell er gitt navn etter de fire naturelementene. Vi var bare på vanntoppen som er den mest kjente, fordi den har mange grotter. Det er også plassert en del buddistiske templer på toppen av og i fjellet (som er 10 min slitsomme trappe-gange). 

















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar