torsdag 13. september 2012

livet på skolen

Det er ikke slik at jeg går i klasse med bare vietnamesiske, faktisk er de fleste skandinaviere med et unntakk på fire vietnamesiske jenter. Så jeg liker å tenke på det som at klasserommet er flyttet til Vietnam, slik at vi kan forstå og se i praksis hva vi lærer om på forelesningene, noe jeg personlig liker veldig godt.

Alt er veldig intensivt her nede, vi må lese mellom 50-100 sider til hver forelesning for å klare og henge med. Noe som selvfølgelig er ganske åpentbart siden det er 30 studiepoeng på 10 uker. Likevel når man begynner å henge med, er det veldig spennende, og det er et bra studie med flinke forelesere. jeg synesn at engelsken er den størrste utfordringen så jeg er tilbake i sjetteklasse, der man måtte pugge gloser til hver time.

Skolen starter halv 9 til halv 11, hver ukedag. Selve skoleområdet ligner på en liten jungel, og jeg tror ikke de hadde en landskapsarkitekt som designet ute arealet, i så fall kunne også jeg hatt den utdanningen her nede i vietnam. En plante her, og et tre der, avsluttet men veier som ikke avleder eller absorberer vann. Så ser fram til å starte fremtidige dager med å vasse til skolen.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar