torsdag 30. juni 2011

derfor skal jeg reise mye i år!


... før våren kommer og jeg må ta et oppgjør med meg selv, og et par fag! Ikke akkurat en av mine fremste bragder, vitnemålet mitt generelt kommer til å bli begravet. Eller kompetansebevis som det heter når man ikke står i alle fag. En del som spør om hva som skjedde, og for å være ærlig har jeg ingen anelse. bortsett fra at jeg ble uvel av å tenke på at jeg måtte åpne bøkene. Så de lå urørt nederst i hylla, tok de ikke fram engang når jeg hadde prøver. 

Da jeg startet i tredje klasse hadde jeg bestemt meg for å "mekke" mellom 5,5 og 5,7 i snitt med realfagspoeng. Jeg havnet en hel karakter under, og strøk blant annet i tre fag. Så psykisk nedbrutt kan man bli etter tolv år skolegang. Ikke at det er et lurt trekk å gi opp da det bare var et år igjen, men det var dager jeg bare måtte tenke at det viktigste var å fullføre. 

Og hadde jeg blitt satt i samme situasjon en gang til, tviler jeg på at den hadde fått et annet utfall. Ikke at jeg tror det er lett å ta opp fag, tvert imot! Men kan ikke tenke annet enn at det er slik situasjonene er, og det er ikke vits å verken lage den større eller verre enn den er. Så lenge jeg vil, så er alle muligheter på min side. 

3 kommentarer:

  1. sykt bra fremgang!! :D

    SvarSlett
  2. Fysikk turte jeg aldri prøve meg på engang. Derfor jeg gikk Medier og Kommunikasjon på videregående!

    sv: Tror absolutt den kommer til å leve opp til forventningene!

    SvarSlett
  3. Lurt, skulle ønske jeg var klokere! Det var et helvetes fag!

    Håper virkelig det, gleder meg allerede! :D

    SvarSlett