torsdag 30. juni 2011

Fasinerende bok!

Det går ikke alltid så bra når jeg er alene hjemme. I dag skulle jeg klippe plenen, men det regner. Tar det ikke med veldig stor sorg, så å finne fram hårtørkern er uaktuelt. Hadde også planer om å henge opp en ny vask, men glemte å ta inn den gamle fra i går. Derfor er alt fortsatt gjennomvått. Jeg har i alle fall husket å gi både kattene, marsvinet, fiskene og meg selv mat!! Så ingen dør, helt enda!

Har til og med gitt meg selv tid til en ansiktsmaske og lese en bok. Leser "101 personer du ikke vil invitere i bryllupet ditt", og jeg elsker sånne humorhistoriebøker. Ikke at innholdet er veldig komedie, men det er intressangt på en bisarr måte, eller hvertfall underholdene. Er en oversikt over de som har skrevet seg sterkest inn i historien med blod, så diktatorer, seriemordere ogsånt. Står for eksempel om Pastor Jim Jones som grunnla og var leder for en meninghet som ble omdannet til en dommedagssekt der de begikk kollektivt selvmord. Så han står bak 914 liv, kind of. Så står det om foreksempel spanias storinkvisitor, altså han som starta heksa- og kjettejakt i spania. Mens han levde så ble 2000 brent på bålet, og dette fortsatte 200 år etter at han døde og spredde seg til hele europa. Det er også om blant annet saddam hussein, osama bin laden, adolf hitler, Djgenis Khan, Charles Manson og Kim-Il-Sung. En spennende måte å bli kjent med de mørke sidene av historien.

Veldig fasinerende hvor syke mennesker kan være, og hvor virkelighetsfjerne de kan bli. Det mest intressange synes jeg, er at de klarer å rettferdighetsgjøre gjerningene sine for seg selv, og det at de virkelig tror på det de gjør.

 
Noen som har tips til hvordan man får tak i rimelige lydbøker til å ha på ipod/iphone? :-D

5 kommentarer:

  1. Å sånne bøker liker jeg. Haha litt sært, men syns det er spennende. Grusomt men fascinerende på en måte :)

    SvarSlett
  2. Hørtes ut som en spennende og interssant bok!

    Sv; Yay, det er bare å fortsette å glede deg! :p

    SvarSlett
  3. oii, den virka bra! den vil jeg lese.

    SvarSlett
  4. Høres ut som en spennende og fascinerende bok. Jeg har alltid interessert meg for de mørkere sidene av historien. Tror kanskje jeg må lese den :)

    SV: Takk :) Tror nok ikke det blir et problem å finne nye mennesker, blir mer et problem at jeg kommer til å savne alle de "gamle" :)

    SvarSlett
  5. Ja, du burde absolutt lese den!

    Ja, ser tegninga! :)) lykke til anyways ^^

    SvarSlett