lørdag 17. september 2011

1 day i jaipur.

En hard dag i Jaipur, kanskje den mest slitsomme så langt. Vi fikk som sagt bare tre timers søvn i natt, før det var en del venting på de små biltaxiene til å kjøre oss til monkey tempel. Apene var søte, men barna kjempe irriterende som maste på "ekstreme" mengder med penger etter å følgt oss opp og ned.

Vi fikk vel også en del unødvendig oppmerksomhet i dag pågrunn av kjolene, selv om det var veldig befriende å kunne gå med kjole på 2 uker. Så tror jeg at fra nå, venter jeg til goa. Spesielt etter at en random på gata bare tok et ordenlig grep på rompa mi. ganske ubehagelig ja.

Etter monkey tempel dro vi på en eller annen tekstil fabrikk, for å shoppe før vi egentlig skulle på markede. Selvfølgelig virket ikke kortene våre i minibanken. Etter å prøvd alle minibanker i jairpur, nesten. For det var det banken anbefalte har karoline fortsatt ikke fått kortet til å virke, mens jeg var litt mer heldig og har fått tatt ut 10000 rupis for henne. yea. Derfor ble det ingen ordenlig shopping i dag, så forhåpenligvis kan vi få tak i en taxi tilbake til lalsot i morgen. Slik at vi har søndagen også. KRYSSER FINGRENE!!!!!

Etter at karoline prøvde kortet sitt i en av minibankene, slutta den å virke forresten. Plutselig dukket windows systemet opp og alt slo seg av. Kanskje creepy. Spesielt siden jeg tok ut penger der!!

Likevel det kuleste som har skjedd i dag må være da vi vandrer gatelangs i smågater i jaipur etter en minibank. Ser vi plutselig noen turister, og de snakker norsk. Så karoline snakker til dem, også får jeg øye på dem. så er det Eline som jeg jobber med, hun vi har planlagt å møte i goa. Ganske kult og random.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar