torsdag 8. september 2011

Dag 2, eller noe sånt


Er jo fortsatt dag 1 egentlig, vi har ikke fått sovet enda og har vært i India 18 timer elns. Karoline og jeg startet morgenen uten å sove som sagt, gikk ned til frokost en time tidligere enn det vi hadde trengt  og derfor satt uten for å ventet på resten av "gjengen" en god stund. Vi har også møtt de andre, som skal være med oss den første måneden. Virker som koselige folk så langt, litt spredt over verden (vesten).

Etter å spist en skummel frokost, som var så sterk at den ble skyldt ned med enn enda skummlere juice som var overraskende god. Skulle vi ta bussen til Jaipur. Turen var omtrent seks timer eller noe sånt, med ett stopp på 15 minutter der vi fikk drukket vår første chai tea.

Vi har også fått ett litt større inntrykk av India enn i "går", det er foreksempel ganske mange som fager håret oransjet her.

Det regner inn på bussene.

at vi kommer til å drikke en del chaitea.

Det er en del som er flinke i Engelsk.

trafikken er et kapittel for seg selv, der trafikklys har blitt erstattet med tuting. Kjørefelt er like fremmed som "oss" og generelt alle beveger seg i samme kjørebane om du går, sykler, mopeder, kjører o.s.v. De fleste bilene er egentlig bare en stor bulk, og jeg tror det blir sett på som en fin dag hvis du ikke har krasjet. Gatene er også så trange at det finnes de med egene jobber til å guide bilene igjennom.

Bussturen ble brukt til en del soving, og den verste følesen må være å tro at du har sovet i flere timer for så å oppdage at du bare har kjørt i 45 minutter. Alt føles så mye lengere ut her i India, begynner nesten å lure om klokkene går tregere?

Nå virker det som jeg har fått mange negative inntrykk, men tvert imot. Foreløpig elsker jeg India, og det er enda bedre enn jeg hadde forventet meg. Det eneste som er kjedelig er at jeg fortsatt ikke har nettverk på mobilen, og at kameraledningen har streika.

Det andre indiske måltidet er vel overstått også. Denne gangen var det mais med gul carry og litt tynnere "indan bread", smakte veldig godt. Var visst også en stor "kakkerlakk" som sprang under bordet da vi skulle spise. Heldigvis fikk ingen av oss den på oss da vi spiste, selv om det kanskje hadde vørt litt vrient siden alle satt langt unna bordkanten.

Nå skal vi ta kvelden halv 10, etter en lang dag. Selv om jeg føler at jeg ikke har gjort annet enn å sove i dag da :p




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar